Koniec dobrych wiadomości

[podpis] PAWEŁ CHRZĄSZCZ, AFP
Gazeta Wyborcza nr 65, wydanie z dnia 17/03/2004GOSPODARKA, str. 24

Koniec dobrych wiadomości

W USA gazety i magazyny tracą czytelników, a największe sieci telewizyjne - widownię. To pierwsze skutki epokowej transformacji amerykańskich mediów - oceniają autorzy raportu Uniwersytetu Columbia

Najważniejszych przyczyn kryzysu na rynku prasy w USA autorzy raportu "The State of the News Media 2004" upatrują w oszczędnościach wydawców oraz w malejącym zaufaniu do przekazywanych treści. Spadło ono w przypadku dzienników z 80 proc. w 1985 r. do 59 proc. w 2002 r. Stawia to ...

RP-DGW

Podobne artykuły

  • Jak uratować amerykańskie dziennikarstwo?

    Gazeta Wyborcza

    Dziennikarstwo jest zagrożone i społeczeństwo powinno je ratować - piszą autorzy raportu przygotowanego na zlecenie Columbia University. I proponują pomoc publiczną dla gazet

  • Prasa w USA się zwija

    Gazeta Wyborcza

    Jednego dnia padły dwa dzienniki w Filadelfii. Amerykańskich wydawców prasy dobijają długi i spadek przychodów z ogłoszeń.W Filadelfii o ochronę przed wierzycielami wystąpił wczoraj Philadelphia News

  • DOKĄD ZMIERZAJĄ GAZETY?

    Gazeta Wyborcza

    Już niedługo przekonamy się, jak wygląda życie bez gazet. Jak zmienią się bez nich nasze codzienne przyzwyczajenia i lokalna gospodarka. Będziemy musieli z innych źródeł czerpać informacje o tym, co

Polecane tematy