Połowiczna ekstrawagancja

[podpis] JOANNA TARGOŃ
GW Kraków nr 78, wydanie z dnia 01/04/2004KULTURA, str. 7

Opera Krakowska. "Rigoletto"

Połowiczna ekstrawagancja

Ta inscenizacja nie jest reali- styczna. Henryk Baranowski chciał odejść od weryzmu w stronę głębokiej psychoanalizy i "kontemplatywnych obrazów". Ale jego "Rigoletto" to spektakl niezdecydowany

Opera Verdiego po prostu nie przyjęła niektórych pomysłów reżysera. Albo raczej - zostały one tylko zaznaczone, a nie przeprowadzone, i stały się jedynie ozdobnikiem. Tak jest z kluczową (jak można wyczytać w programie) sprawą, czyli ukrywaną przeszłością Rigoletta i jego kazirodczymi...

KR-DLO

Podobne artykuły

  • Święto do kwadratu

    Gazeta Wyborcza

    Jak pokłócił się Jurij Michajłowicz z Siergiejem Władilenowiczem W miniony weekend Moskwa po raz dwunasty obchodziła Dzień Miasta. Kto pierwszy dał hasło, by czcić urodziny stolicy - historia milczy,

  • DZIEWCZYNA I DUCHY

    telewizyjna, dodatek do Gazety Telewizyjnej

    Teatr Telewizji "E.E." poniedziałek 1 TVP 21:05 Agata Buzek jako medium w seansach spirytystycznych. Nawet jeśli tylko wodzi za nos grupę dorosłych, te seanse inspirują do stawiania sobie najważniejs

  • Diabli nadali Mefistofeles

    GW Bydgoszcz

    Realizatorzy premierowego spektaklu "Mefistofeles", który dziś otworzy VIII BFO, zamierzają wycofać swoje nazwiska z afisza. Powód: dyrektor Opery Nova zadecydował, że tytułową partię zaśpiewa solist

Polecane tematy