Inne tagi

artykułu prasowego

(znalezionych: 2856 )

  • Poszukiwacze zaginionej publikacji

    [ DGW RP ] - Gazeta Wyborcza LUBOSZ PALATA* PRAGA 09-07-2015

    najbardziej prestiżowa nagroda dziennikarska w Czechach. Sęk w tym, że artykułu , o którym mówił Zeman, Peroutka nie napisał. Nigdy nie był zafascynowany nazizmem, wręcz przeciwnie - i dlatego w 1939 r. naziści po zajęciu Czech zamknęli go w obozie koncentracyjnym. Wkrótce go zwolnili, ale w 1943 r. znów zatrzymali. Zaproponowali wolność w zamian za przejęcie jego czasopisma "Przítomnost", ale Peroutka odrzucił ofertę i ponownie trafił do obozu. Przeciwko wypowiedzi prezydenta zaprotestowali historycy By skompromitować od dawna nieżyjącego nestora czeskiego dziennikarstwa, prezydent Milosz Zeman zaoferował 4 tys. euro nagrody za odnalezienie nieistniejącego artykułu prasowego z czasów nazizmu.

  • Czy Gross obraził naród polski

    [ DGW RP ] - Gazeta Wyborcza PIET, DT, AP, MARCIN PIETRASZEWSKI, WOJCIECH MAZOWIECKI 15-04-2016

    Prokurator, przesłuchując naukowca i eksperta ds. historii zagłady Żydów, chciał ustalić, czy publicznie obraził polski naród twierdzeniem, że podczas drugiej wojny światowej Polacy "zabili więcej Żydów niż Niemców". Taką tezę Gross postawił w komentarzu dla Project Syndicate opublikowanym we wrześniu 2015 r. w niemieckim "Die Welt". Stwierdził, że "Polska nie chce uchodźców, bo nie rozliczyła się ze zbrodni na Żydach". Artykuł skrytykowało wielu naukowców i publicystów, choć eksperci nie podważ Prokuratura przez pięć godzin przesłuchiwała Jana Tomasza Grossa z powodu artykułu o Polakach zabijających Żydów podczas II wojny. - Zeznania złożył w charakterze świadka - podkreśla prokurator Marta Zawada-Dybek, rzecznik prasowy katowickiej prokuratury okręgowej.

  • Rząd musi odpowiedzieć

    Gazeta Wyborcza [-] 29-11-1994

    (P) Wszystkie instytucje państwowe są zobowiązane odpowiadać na krytykę prasową nie poźniej niż w ciągu miesiąca. Na ten punkt prawa prasowego powołał się wczoraj NSA w orzeczeniu dotyczącym artykułu tygodnika ,Nie' krytykującego b. ministra przemysłu. (Czytaj - s. 3) (P) Wszystkie instytucje państwowe są zobowiązane odpowiadać na krytykę prasową nie poźniej niż w ciągu miesiąca. Na ten punkt prawa prasowego powołał się wczoraj NSA w orzeczeniu dotyczącym artyk

  • WYJAŚNIENIE

    strony lokalne GW - Toruń MARCIN CZYŻNIEWSKI 27-12-2010

    Bez pozwolenia W nawiązaniu do artykułu "Centrum Sportowe na Bielanach" (Gazeta Wyborcza w Toruniu z 22 grudnia br.) wyjaśniam, że wbrew udzielonej przeze mnie informacji Uniwersytet Mikołaja Kopernika nie otrzymał jeszcze pozwolenia na budowę Centrum. RZECZNIK PRASOWY UMK Bez pozwolenia W nawiązaniu do artykułu "Centrum Sportowe na Bielanach" (Gazeta Wyborcza w Toruniu z 22 grudnia br.) wyjaśniam, że wbrew udzielonej przeze mnie informacji Uniwersytet Mikołaja Koper

  • POD KRESKĄ

    GW Kielce 28-08-1999

    "Kozy w muzeum pod patronatem >>Echa Dnia<<" dowiadujemy się z nadtytułu artykułu w środowym wydaniu tej gazety. A już myśleliśmy, że są wydarzenia, których nie da się objąć patronatem prasowym . "Kozy w muzeum pod patronatem >>Echa Dnia<<" dowiadujemy się z nadtytułu artykułu w środowym wydaniu tej gazety. A już myśleliśmy, że są wydarzenia, których nie da się objąć patronatem

  • Wyjaśnienie

    Gazeta Wyborcza Danuta Waniek, wiceminister obrony narodowej; Paweł Wroński 18-06-1994

    W artykule "Nie takie są poglądy MON" pojawiła się m.in. moja wypowiedź na temat artykułu b. rzecznika prasowego MON płk. Rozbickiego - "będziemy się starali wykryć, kto go inspirował". W rzeczywistości powiedziałam, że chciałabym poznać "ojca chrzestnego" tego artykułu . Nie oznacza to prowadzenia jakiegokolwiek śledztwa w MON, co jednoznacznie sugeruje stwierdzenie użyte w tekście. Bardzo przepraszam Panią minister za nieprecyzyjne odtworzenie jej wypowiedzi. W artykule "Nie takie są poglądy MON" pojawiła się m.in. moja wypowiedź na temat artykułu b. rzecznika prasowego MON płk. Rozbickiego - "będziemy się starali wykryć, kto go inspirował". W rzeczyw

  • Wyjaśnienie

    Gazeta Wyborcza Michał KOBOSKO, Artur MORKA 10-08-1993

    (P) W artykule "We własnym gronie" ("Gazeta" nr 182) cytat z wypowiedzi rzecznika prasowego NBP Tomasza Uchmana - "Polsce brakuje odpowiednich rozwiązań prawnych, które chroniłyby rynek przed nadmiernym wpływem obcego kapitału" - dotyczył jedynie prawa bankowego i ustawy o NBP. Z artykułu mogło wynikać, że wypowiedź rzecznika odnosi się do sytuacji całej gospodarki. Za nieporozumienie przepraszamy. (P) W artykule "We własnym gronie" ("Gazeta" nr 182) cytat z wypowiedzi rzecznika prasowego NBP Tomasza Uchmana - "Polsce brakuje odpowiednich rozwiązań prawnych, które chroniłyby rynek przed nadmi

  • SPROSTOWANIE

    Gazeta Wyborcza 02-11-1995

    W nawiązaniu do artykułu z 29 września 1995 roku "Mecz na przepustce" informuję, że nie było żadnych uzgodnień między Zakładem Karnym w Krakowie-Nowej Hucie a Klubem Sportowym Hutnik, że skazany Wojciech Ozimek będzie otrzymywał na mecze przepustki "w jakiejkolwiek formie". Rzecznik prasowy Zakładu Karnego w Krakowie-Nowej Hucie kpt. Leszek Kozdra W nawiązaniu do artykułu z 29 września 1995 roku "Mecz na przepustce" informuję, że nie było żadnych uzgodnień między Zakładem Karnym w Krakowie-Nowej Hucie a Klubem Sportowym Hutnik, że skazany Wo

  • Smolarek pozwał

    GW Poznań komp 06-04-1994

    Do poznańskiego Sądu Wojewódzkiego wpłynął wczoraj pozew komendanta głównego policji Zenona Smolarka przeciw autorom artykułu "Korupcja w policji poznańskiej" w "Gazecie Wyborczej" - poinformowała nas Mariola Kornaszewska, rzecznik prasowy sądu. Komendant domaga się od autorów tekstu, redaktora wydania oraz redaktora naczelnego przeprosin oraz odwołania zarzutów postawionych mu w tekście. Smolarek pozwał także spółkę Agora, wydawcę "Gazety". Do poznańskiego Sądu Wojewódzkiego wpłynął wczoraj pozew komendanta głównego policji Zenona Smolarka przeciw autorom artykułu "Korupcja w policji poznańskiej" w "Gazecie Wyborczej" - poinformowała

  • WYJAŚNIENIE

    GW Poznań Hanna Jeżewska 08-07-1998

    W uzupełnieniu do artykułu opublikowanego w "Gazecie" w dniu 2 lipca 1998 r., dotyczącego Wielkopolskich Fabryk Mebli SA w Obornikach, chcielibyśmy poinformować, że decyzją Komisji Papierów Wartościowych z dnia 30 stycznia 1998 r. do obrotu publicznego dopuszczono akcje wszystkich trzech serii, tzn. serii A, B i C, a nie - jak nieprecyzyjnie podano - wyłącznie akcje serii C. Rzecznik prasowy WFM SA W uzupełnieniu do artykułu opublikowanego w "Gazecie" w dniu 2 lipca 1998 r., dotyczącego Wielkopolskich Fabryk Mebli SA w Obornikach, chcielibyśmy poinformować, że decyzją Komisji Papierów Wartośc

  • SPROSTOWANIE

    Gazeta Wyborcza RENATA PATRYCY; RZECZNIK PRASOWY GŁÓWNEGO INSPEKTORATU WETERYNARII 11-02-2000

    Uprzejmie proszę o sprostowanie nieścisłej informacji, która znalazła się 10 lutego w artykule "Bezczelność w ubojni" w "Gazecie Wyborczej". W zakładzie w Gruszczynie wykryto nielegalną masarnię, nie zaś, jak wynika z artykułu , ubojnię. Uprzejmie proszę o sprostowanie nieścisłej informacji, która znalazła się 10 lutego w artykule "Bezczelność w ubojni" w "Gazecie Wyborczej". W zakładzie w Gruszczynie wykryto nielegalną masarnię, nie

  • listy Chińczycy nie zatańczą po tybetańsku

    GW Szczecin STANISŁAW HEROPOLITAŃSKI 17-05-2002

    W związku z dzisiejszą publikacją w "Gazecie Wyborczej" artykułu "Woń skandalu" autorstwa Radosława Jaguckiego z zapytaniami w tej sprawie informuję, że artyści z regionu Guangdong zrezygnowali z prezentacji tańca tybetańskiego stanowiącego element programu Dni Kultury tego regionu w województwie zachodniopomorskim. Rzecznik prasowy marszałka W związku z dzisiejszą publikacją w "Gazecie Wyborczej" artykułu "Woń skandalu" autorstwa Radosława Jaguckiego z zapytaniami w tej sprawie informuję, że artyści z regionu Guangdong zrezygnowali z p

  • WYJAŚNIENIE

    GW Bydgoszcz ADAM SOROKO 24-09-2002

    Z artykułu "Gdzie te chłopy z S", zamieszczonym w poniedziałkowej "Gazecie" dowiedziałem się, że byłem działaczem partii SKL. Nie jest to prawdą. Fakt - byłem rzecznikiem prasowym SKL-owskiego wojewody Józefa Rogackiego, jednak należałem do Unii Wolności, nie do SKL. Z artykułu "Gdzie te chłopy z S", zamieszczonym w poniedziałkowej "Gazecie" dowiedziałem się, że byłem działaczem partii SKL. Nie jest to prawdą. Fakt - byłem rzecznikiem prasowym SKL-owskiego wo

  • ;) Masz wiadomość

    GW Rzeszów :) 24-03-2003

    Norbert Mastalerz, wicemarszałek podkarpacki z SLD, kupił krawat Samoobrony. Sprzedał mu go wicemarszałek Tadeusz Sosnowski, który niedawno opuścił szeregi partii Leppera i wstąpił do PSL. - Zapłaciłem za krawat kserokopią artykułu prasowego o wstąpieniu pana Sosnowskiego do PSL - opowiada Mastalerz. Norbert Mastalerz, wicemarszałek podkarpacki z SLD, kupił krawat Samoobrony. Sprzedał mu go wicemarszałek Tadeusz Sosnowski, który niedawno opuścił szeregi partii Leppera i wstąpił do PSL. - Zapłacił

  • WYJAŚNIENIE

    GW Poznań 29-12-2007

    W nawiązaniu do artykułu Aleksandry Przybylskiej,,Miasto nagradza urzędników" (Gazeta Wyborcza z 28.12.2007 r.) informujemy, że w przekazanej informacji pojawiła się nieścisłość. Jednorazową wypłatą tysiąca złotych brutto objęci zostali wszyscy pracownicy Urzędu Miasta za wyjątkiem prezydenta. W nawiązaniu do artykułu Aleksandry Przybylskiej,,Miasto nagradza urzędników" (Gazeta Wyborcza z 28.12.2007 r.) informujemy, że w przekazanej informacji pojawiła się nieścisłość. Jednorazową wypłat

  • SPROSTOWANIE

    strony lokalne GW - Kielce MARCIN CHAŁOŃSKI 28-06-2011

    Sprostowanie do artykułu prasowego "Sąd łamie prawo. Temida bez podwyżek" opublikowanego w "Gazecie Wyborczej Kielce" 11 czerwca 2011 roku. Nieprawdziwe lub zdecydowanie przedwczesne na tym etapie sprawy jest stwierdzenie, że sąd łamie prawo pracy przez niewypłacenie pracownikom administracyjnym i obsługi podwyżek. RZECZNIK SĄDU OKRĘGOWEGO W KIELCACH Sprostowanie do artykułu prasowego "Sąd łamie prawo. Temida bez podwyżek" opublikowanego w "Gazecie Wyborczej Kielce" 11 czerwca 2011 roku. Nieprawdziwe lub zdecydowanie przedwczesne na tym etapi

  • Wyjaśnienie

    Gazeta Wyborcza ANDRZEJ ARSENIUK, RZECZNIK PRASOWY IPN 22-03-2007

    W artykule "Lustracja: Nie mylcie zemsty ze sprawiedliwością" ("Gazeta Wyborcza" z 19 marca 2007 r.) pojawiała się moja wypowiedź.Pragnę poinformować, iż nie rozmawiałem z autorką artykułu red. Ewą Siedlecką w związku z ww. publikacją. W artykule "Lustracja: Nie mylcie zemsty ze sprawiedliwością" ("Gazeta Wyborcza" z 19 marca 2007 r.) pojawiała się moja wypowiedź.Pragnę poinformować, iż nie rozmawiałem z autorką artykułu red. Ewą

  • SPROSTOWANIE

    GW Wrocław JACEK KULESZA 05-12-2000

    Do naszego wczorajszego artykułu "Kto wykupi wrocławskie piwo" wkradł się błąd. W imieniu Kompanii Piwowarskiej wypowiedzi udzielił nam Paweł Kwiatkowski, jej rzecznik prasowy , a nie - jak napisaliśmy - Ryszard Kępiński, który jest prezesem Browarów Dolnośląskich "Piast". Za pomyłkę bardzo przepraszam. Do naszego wczorajszego artykułu "Kto wykupi wrocławskie piwo" wkradł się błąd. W imieniu Kompanii Piwowarskiej wypowiedzi udzielił nam Paweł Kwiatkowski, jej rzecznik prasowy , a nie - jak napisa

  • SPROSTOWANIE

    [ DLO ZI ] - Strony Lokalne Zielona Góra ROBERT PALUCH 06-11-2018

    Nieprawdziwa jest informacja podana w treści artykułu prasowego pt. "Jak Paluch podpadł PiS", opublikowanego w Gazecie Wyborczej - na stronie 10 wkładki dla Gorzów/Zielona Góra w dniu 17 października 2018 r., że droga przedstawiana na zdjęciu w ww. artykule, przebiegająca wzdłuż nieruchomości Roberta Palucha, została zgłoszona przez wójt Izabelę Bojko do dofinansowania w ramach tzw. schetynówek. Nieprawdziwa jest informacja podana w treści artykułu prasowego pt. "Jak Paluch podpadł PiS", opublikowanego w Gazecie Wyborczej - na stronie 10 wkładki dla Gorzów/Zielona Góra w dniu 17 paździer

  • Klepka, czyli listwa

    GW Częstochowa DYR. TECHNICZNY MPK W LATACH 1978-2002, MGR INŻ. RYSZARD RACZEK 27-12-2002

    listy W nawiązanie do artykułu z 18 grudnia "Klepka, czyli listwa" uprzejmie informuję: to nie ja byłem organizatorem żenującego spekaklu teatralnego pt. "Konferencja prasowa w MPK w Częstochowie sp. z o.o.". To nowy prezes zarządu spółki oraz nowy rzecznik prasowy prezydenta miasta rozprowadzili wejściówki na premierę pracy nowego zarządu. MGR INŻ. RYSZARD RACZEK listy W nawiązanie do artykułu z 18 grudnia "Klepka, czyli listwa" uprzejmie informuję: to nie ja byłem organizatorem żenującego spekaklu teatralnego pt. "Konferencja prasowa w MPK w Częstochowi

Polecane tematy

Inne artykuły

ZAPOWIEDZI. DZIŚ
Czy zmieniamy opony?
Daj szansę dzieciom
Zima na symulatorze
PYRY TYGODNIA
Wypromować się Gombrowiczem
zapowiedzi. Dziś
Producenci polecają
Musiałem dogonić legendę
ZAPOWIEDZI NA SOBOTĘ
Pobiedziki mają wyniki
Dowcipów nie cierpię
Podzamcze wciąż rozkopane
Zrób sobie makaron
Słońce grzeje ceny
Don Kichot I...
Wojewoda i Sołacz
Co było grane Anno Domini 1997?
Przypadki
Śląsk zamyka polski skład
POLECA AGNIESZKA KOWALSKA
Jeden dzień Krakowa, czyli konkurs rozstrzygnięty
SIERSZA / Ratujcie kopalnię
Bez dorsza dola znacznie gorsza
KRONIKA POLICYJNA
Napój miłosny
Dzieci: To nie jest teatr, tylko film!
Kiedy będą biura i minibrowar
Ważne telefony - informator dzielnicy Fabryczna
KRÓTKO Z MIASTA
Światło powie, czy zdjąć nogę z gazu. Dobry pomysł z wakacji
Sobotnie półfinały w Sobocie
SIŁA STANU WOJENNEGO
Sprostowanie
WEGA / Zarządca pod obstrzałem
Zarząd szuka wysypiska
Dorwać Mistrza
Radwańska: O Szarapowej nie myślę
Co wywęszył Cobi
WYKŁADY. DZIŚ
Polskie więzienie CIA bez tajemnicy
Benefis kardynała Gulbinowicza
Silny wiatr powalał drzewa
Książki na wolności, Uwalnianie książek we Wrocławiu
Nierząd na kasecie
Dziura budżetowa straszy
ROK WYNURZEŃ TRENERA ARKI
ZAPROSZENIA. DZIŚ
Autobusowi dilerzy
KRÓTKO
Wyrodna mamuśka
Koncertów moc
Wielkie święto architektury w MCK
W nagrodę wycieczka do Pragi
Cimoszewicz: Surowa propozycja
NAJŁATWIEJSZA MISJA NAWAŁKI
godz. 11.03 Szczecin
Jednorazowe lub kolorowe
TEGO W PRZEWODNIKU NIE PRZECZYTASZ
Fara sprzed 99 lat