Inne tagi

błąd autorów

(znalezionych: 1027 )

  • LISTY OD CZYTELNIKÓW

    MAGAZYN, dodatek do Gazety Wyborczej Redakcja 18-07-1997

    Do tekstu o 50-leciu paryskiej "Kultury" ("Magazyn" 26/225) wkradł się błąd . Jako autorów wymieniliśmy Annę Bikont i Piotra Wójcika. Autorów i Czytelników serdecznie przepraszamy. Do tekstu o 50-leciu paryskiej "Kultury" ("Magazyn" 26/225) wkradł się błąd . Jako autorów wymieniliśmy Annę Bikont i Piotra Wójcika. Autorów i Czytelników serdecznie przepraszamy.

  • Sprostowanie

    Gazeta Stołeczna Jacek PAWLICKI 15-09-1992

    Do mojego tekstu "Czworosmok z Kordegardy" wkradł się błąd . Jednym z autorów prac prezentowanych na wystawie jest Artur Gołębiowski a nie, jak błędnie napisałem na początku tekstu, Artur Grocholski. Artystę i czytelników przepraszam. Do mojego tekstu "Czworosmok z Kordegardy" wkradł się błąd . Jednym z autorów prac prezentowanych na wystawie jest Artur Gołębiowski a nie, jak błędnie napisałem na początku tekstu, Artur Grochols

  • Wyjaśnienie

    Gazeta Stołeczna MAREK KOZUBAL 06-11-1999

    . Do artykułu "Uczeń na haju" wkradła się nieścisłość: marihuanę pali 85 proc. uczniów spośród 15 proc. uczniów klas pierwszych i 30 proc. klas trzecich, którzy przyznali się do brania narkotyków. Za błąd przepraszam autorów raportu z Instytutu Psychiatrii i Neurologii . Do artykułu "Uczeń na haju" wkradła się nieścisłość: marihuanę pali 85 proc. uczniów spośród 15 proc. uczniów klas pierwszych i 30 proc. klas trzecich, którzy przyznali się do brania narkotyków. Za

  • PRZEPRASZAMY

    GW Trójmiasto (Gdańsk) REDAKCJA 14-09-2002

    Przepraszamy uczestników warsztatów dziennikarskich i autorów tekstów, które ukazały się w piątkowej "Gazecie Wyborczej Trójmiasto" za błąd w nazwie szkoły. Początkujący dziennikarze są oczywiście uczniami III LO im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku, czyli "topolówki". Za pomyłkę przepraszamy uczniów i nauczycieli. Przepraszamy uczestników warsztatów dziennikarskich i autorów tekstów, które ukazały się w piątkowej "Gazecie Wyborczej Trójmiasto" za błąd w nazwie szkoły. Początkujący dziennikarze są oczywiści

  • Sprostowanie

    Gazeta Wyborcza 29-05-2001

    Uwaga! Przez korektorską nadgorliwość redakcji "Gazety" w zadaniu 3. z wczorajszego testu humanistycznego pojawił się błąd . W punkcie D. zamiast błędnej formy "zwyczai" (i taka błędna wersja powinna się znaleźć w arkuszu egzaminacyjnym!) znalazła się prawidłowa forma "zwyczajów". Trzeba więc wpisać błąd do wczorajszego testu - i wtedy odpowiedzieć na pytanie. Czytelników i autorów arkusza egzaminacyjnego przepraszamy. Poniżej prawidłowa treść zadania: Zadanie 3. (0-1) W którym szeregu użyto Uwaga! Przez korektorską nadgorliwość redakcji "Gazety" w zadaniu 3. z wczorajszego testu humanistycznego pojawił się błąd . W punkcie D. zamiast błędnej formy "zwyczai" (i taka błędna wersja powinn

  • REKONSTRUKCJA PIERZEI CD.

    Gazeta Stołeczna Beata Stawińska 30-11-1991

    Do mojego tekstu "Rekonstrukcja pierzei", zamieszczonego w "Gazecie Stołecznej" nr 277, wkradł się błąd . Projekt odbudowy północnej pierzei placu Teatralnego nie powstał w Biurze Planowania Rozwoju Warszawy, ale jest projektem autorskim architektów Janusza Matyjaszkiewicza, Marka Różańskiego i Macieja Szwedzińskiego z zespołem specjalistów branżowych, wykonanym w Zespole Autorskim Pracowni Projektowych "Projekt", spółka z o.o. Za pomyłkę przepraszam autorów projektu i Biuro Planowania Rozwoju Do mojego tekstu "Rekonstrukcja pierzei", zamieszczonego w "Gazecie Stołecznej" nr 277, wkradł się błąd . Projekt odbudowy północnej pierzei placu Teatralnego nie powstał w Biurze Planowania Rozwoju

  • SPROSTOWANIE

    strony lokalne GW - Warszawa TOMASZ URZYKOWSKI 22-08-2011

    W relacji z rozstrzygnięcia konkursu na projekt rewitalizacji Ogrodu Krasińskich ("Gazeta" 18 sierpnia) pojawił się błąd w nazwisku jednego z autorów zwycięskiej pracy - pana Piotra Hardeckiego i nazwie jego pracowni Piotr Hardecki Architekt. Za tę pomyłkę przepraszam. Dziś w ratuszu przy pl. Bankowym 3/5 odbędzie się dyskusja pokonkursowa - początek o godz. 17 w sali 131. W godz. 8-16 w holu na pierwszym piętrze można oglądać wszystkie prace. W relacji z rozstrzygnięcia konkursu na projekt rewitalizacji Ogrodu Krasińskich ("Gazeta" 18 sierpnia) pojawił się błąd w nazwisku jednego z autorów zwycięskiej pracy - pana Piotra Hardeckiego i

  • Niezupełnie PPRAGmatyczne wyjaśnienie zagadki znikających bliźniaków

    Gazeta Wyborcza DR HAB. N. MED. ANDRZEJ CIECHANOWICZ, POMORSKA AKADEMIA MEDYCZNA, SAMODZIELNA PRACOWNIA PATOBIOCHEMII I BIOLOGII MOLEKULARNEJ 06-11-2001

    Bardzo zaciekawił mnie artykuł "Znikający płód" ("Gazeta" z 24 października). Oparty jest on głównie na omówieniu artykułu z "New Scientist" i stąd być może wkradł się do niego pewien błąd . Gen, o którym mowa, nie nazywa się PPRAG, ale PPAR gamma. Warto także zauważyć, że wśród autorów tej pracy jest dwóch Polaków z Warszawy: prof. Andrzej Januszewicz i dr Piotr Jędrusik. Bardzo zaciekawił mnie artykuł "Znikający płód" ("Gazeta" z 24 października). Oparty jest on głównie na omówieniu artykułu z "New Scientist" i stąd być może wkradł się do niego pewien błąd . Gen, o

  • WYJAŚNIENIE

    strony lokalne GW - Częstochowa REDAKCJA 16-06-2009

    W sobotnim tekście "Po co przebijać Racławicką" błędnie podaliśmy autora całego artykułu. Fragment od słów "Istnieje zasada w miastach z pewną tradycją (...)" do "(...) Rozwaga i racjonalizm są podstawą podejmowania decyzji." napisała Czytelniczka, pani Jadwiga Wrzaszczyk. Autorem riposty od zdania "Święta racja: "starej zabudowy i dawnego podziału ulic się nie rusza" (...) do "(...) Zapraszam na łamy ?Gazety?" jest Tomasz Haładyj. Za błąd Autorów i Czytelników przepraszamy. Cały tekst z W sobotnim tekście "Po co przebijać Racławicką" błędnie podaliśmy autora całego artykułu. Fragment od słów "Istnieje zasada w miastach z pewną tradycją (...)" do "(...) Rozwaga i racjonalizm są podst

  • SPROSTOWANIE

    Gazeta Stołeczna Julia Pitera, rzecznik prasowy Klubu Radnych Prawica Razem 31-12-1994

    Prawica Razem. Powstała nieścisłość nie obciąża autorów artykułu, lecz zainteresowanego, który nie chce pogodzić się z decyzją prezydium i wprowadza w błąd przedstawicieli mediów i wyborców. Prawica Razem. Powstała nieścisłość nie obciąża autorów artykułu, lecz zainteresowanego, który nie chce pogodzić się z decyzją prezydium i wprowadza w błąd przedstawicieli mediów i wyborców.

  • Kariera

    Gazeta Wyborcza JONASZ 05-01-2002

    W październiku 2001 otrzymałem list z przemiłą pomyłką. Mianowicie pewien bank zawiadomił z przykrością, że nie będzie mógł dofinansować płyty Arki Noego. Tak jest, płyty: najwyraźniej niniejsza rubryka została utożsamiona ze sławnym zespołem muzycznym. Pomyłka zaszczytna - choć na tych łamach wybitnych autorów wielu, słowo pisane to jednak nie śpiew, do tego niewinnych dzieci! Zatem osiągnąłem, co zamierzałem, i pełen chwały przekazuję połowę pałeczki memu koledze redakcyjnemu Janowi Tomaszowi W październiku 2001 otrzymałem list z przemiłą pomyłką. Mianowicie pewien bank zawiadomił z przykrością, że nie będzie mógł dofinansować płyty Arki Noego. Tak jest, płyty: najwyraźniej niniejsza rubr

  • Sprostowanie

    Gazeta Wyborcza W IMIENIU REDAKCJI ?WARTO ROZMAWIAĆ? JAN POSPIESZALSKI 13-06-2006

    W opublikowanym w "Gazecie" oświadczeniu redakcji "Warto rozmawiać" znalazł się błąd . W drugiej części zdania, które powinno brzmieć: "Żaden z występujących psychologów nie stwierdził, że pedofilia nie jest związana z homoseksualizmem", w wersji gazety zabrakło słowa "nie.Intencją autorów oświadczenia było podkreślenie, że psychologowie nie zaprzeczyli, iż istnieją związki niektórych środowisk gejowskich ze środowiskiem aktywistów głoszącym postulat niekaralności pedofilów i obniżania wieku W opublikowanym w "Gazecie" oświadczeniu redakcji "Warto rozmawiać" znalazł się błąd . W drugiej części zdania, które powinno brzmieć: "Żaden z występujących psychologów nie stwierdził, że pedofilia

  • Sprostowanie

    Gazeta Wyborcza AGNIESZKA LEWAŃSKA 19-10-2007

    We wspomnieniu o Jerzym Markuszewskim ("Gazeta" z 17 października) znalazł się błąd . Napisano, że Jerzy Markuszewski stworzył "Ilustrowany Tygodnik Rozrywkowy" (słynny "ITR") przekształcony następnie w "60 minut na godzinę".Jerzy Markuszewski stworzył najpierw "Ilustrowany Magazyn Autorów ", czyli "IMA", i ta audycja zmieniła się w "ITR", którym pozostała do końca.Przez pewien czas współistniały na antenie "Trójki" dwa podobne magazyny - "ITR" Markuszewskiego i "60 minut na godzinę" Jacka We wspomnieniu o Jerzym Markuszewskim ("Gazeta" z 17 października) znalazł się błąd . Napisano, że Jerzy Markuszewski stworzył "Ilustrowany Tygodnik Rozrywkowy" (słynny "ITR") przekształcony następn

  • Prawie wszystko o II wojnie

    BIURO I KOMPUTER Adam Leszczyński 04-07-1995

    pobieżnie. Swoisty anglo- i amerykanocentryzm autorów programu można zilustrować następującym przykładem: cała historia walk na froncie wschodnim (1941-45) to tylko jedno hasło. Natomiast bitwie o Anglię (lato - jesień 1940) poświęcono aż kilka haseł. W miarę oddalania się od brzegów Atlantyku rośnie także niewiedza autorów : według nich bitwę pod Stalingradem przegrali Rosjanie (!). Ten błąd pojawia się wprawdzie tylko raz, ale i to wystarczy, aby zdyskwalifikować edukacyjną część programu. Znacznie pobieżnie. Swoisty anglo- i amerykanocentryzm autorów programu można zilustrować następującym przykładem: cała historia walk na froncie wschodnim (1941-45) to tylko jedno hasło. Natomiast bitwie o

  • I po strachu?

    GW Olsztyn AMC 15-05-2000

    za nieuwagę autorów pytań. Inni stosują się do zaleceń kuratorium. Wiesława Lewczuk, dyrektorka ełckiego I LO: - Nie jest zadaniem ucznia dowodzenie, że jakieś zagadnienie zawiera błąd . Ale mamy jedną uczennicę, która nie dość, że rozwiązała owo zadanie, to jeszcze dopisała brakujące wyrazy i udowodniła, na czym dokładnie polegał błąd . Ona z całą pewnością otrzyma "szóstkę". Dzisiaj późnym popołudniem będzie znana opinia Ministerstwa Edukacji Narodowej w tej sprawie. za nieuwagę autorów pytań. Inni stosują się do zaleceń kuratorium. Wiesława Lewczuk, dyrektorka ełckiego I LO: - Nie jest zadaniem ucznia dowodzenie, że jakieś zagadnienie zawiera błąd . Ale mamy

  • Buduję i płacę

    Gazeta Wyborcza Grzegorz W. Kołodko 26-07-1997

    oparciu o komercyjne finansowanie, z góry wpłaconą wysoką zaliczkę i obowiązujące prawo. Nieprawdziwe są także stwierdzenia autorów artykułu na temat moich rzekomych odpowiedzi na cytowane przez nich pytania, które w takiej formie nigdy nie zostały mi nawet zadane. Pytany o "budowę w Sękocinie" skierowałem zainteresowanego we właściwe miejsce, czyli do wykonawcy tej budowy. Insynuacje "Gazety Wyborczej" uważam za żenujące i obraźliwe nie tylko wobec mnie, ale przede wszystkim wobec uczciwych oparciu o komercyjne finansowanie, z góry wpłaconą wysoką zaliczkę i obowiązujące prawo. Nieprawdziwe są także stwierdzenia autorów artykułu na temat moich rzekomych odpowiedzi na cytowane przez n

  • Krótka instrukcja po Unii

    GW Katowice JK 29-10-2001

    Gliwickie wydawnictwo Wokół nas opublikowało kolejną książkę poświęconą integracji Polski z Unią Europejską. Tym razem pod mogącym wprowadzić w błąd tytułem "Polacy w drodze do Strasburga. Polscy parlamentarzyści w Parlamencie Europejskim". Tytuł jest mylący, bo w książce nie ma mowy o Polakach pracujących już w Strasburgu czy w Brukseli, ale o tych, którzy będą tam pracować za kilka lat, gdy Polska stanie się członkiem UE. Książka jest w rzeczywistości krótkim przewodnikiem po Gliwickie wydawnictwo Wokół nas opublikowało kolejną książkę poświęconą integracji Polski z Unią Europejską. Tym razem pod mogącym wprowadzić w błąd tytułem "Polacy w drodze do Strasburga. Polscy p

  • BAROMETR SZCZECIŃSKI

    GW Szczecin CIŚNIENIE MIERZYŁ PS 14-05-2004

    Zygmunt Meyermarszałek województwa zachodniopomorskiego. Tak się rozgadał, że dwóch, hm, autorów przeprowadzanej z nim rozmowy do periodyku "Zachodniopomorski Rynek Pracy" zdołało zadać mu tylko dwa pytania (statystycznie po jednym na głowę). Reszta, czyli cztery strony formatu A4, to gawęda marszałka Meyera chwalącego dokonania marszałka Meyera sfinansowana przez marszałka Meyera (pieniądze na ów periodyk daje Urząd Marszałkowski). Pan płaci, pan wymaga? Więcej - pieniądze za tę publikację Zygmunt Meyermarszałek województwa zachodniopomorskiego. Tak się rozgadał, że dwóch, hm, autorów przeprowadzanej z nim rozmowy do periodyku "Zachodniopomorski Rynek Pracy" zdołało zadać mu tylko dw

  • Listy // Szwajcarskie, nie szwedzkie / Aż tyle nie słodzimy

    GW Poznań MAREK BUCZEK, MIECZYSŁAW STELMASZYK 12-07-1995

    W "Gazecie Wielkopolskiej" z 5 lipca 1995 w artykule "Toaleta nie dla wandali" znalazła się błędna informacja na temat pochodzenia montowanych urządzeń - "...Całe wyposażenie nowej toalety jest szwedzkie..." Jako firma handlowa dostarczająca urządzenia do remontu szaletu pod rondem Kaponiera informujemy, że wspomniane wyposażenie jest produkowane przez szwajcarską firmę [,Gebert' f-ma]. BIMS PLUS SP. Z O.O. / W artykule "Cisza przed kampanią" z 6 lipca znalazł się błąd niewyobrażalnego kalibru W "Gazecie Wielkopolskiej" z 5 lipca 1995 w artykule "Toaleta nie dla wandali" znalazła się błędna informacja na temat pochodzenia montowanych urządzeń - "...Całe wyposażenie nowej toalety jest szwed

  • Miastoprojekt się broni

    strony lokalne GW - Bydgoszcz MC 04-11-2011

    - Przedstawiciele władz Bydgoszczy godzą w dobre imię spółki Miastoprojekt Wrocław, wprowadzając w błąd opinię publiczną - mówił wczoraj na spotkaniu z dziennikarzami prezes spółki Sławomir Kowalczyk. Ratusz informując o zerwaniu umowy, powoływał się m.in. na ekspertyzę przestrzegającą przed jej podpisywaniem. - Ten dokument jest nieaktualny, a dotyczył ofert składanych w przetargu na partnera w lutym 2008 r. - mówił Kowalczyk. - Ostateczna umowa o współpracy, zawarta w listopadzie 2008 r Firma, która miała wybudować aquapark w Myślęcinku, grozi Bydgoszczy sądem.

Polecane tematy